Addictlife

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2011

Lost ones

Av anonym narkoman - 16 augusti 2011 21:58

Så otroligt mycket känslor nu alltså..

Jag gjorde misstaget att börja lyssna på låtarna jag, min pojkvän och min vän lyssnade på när vi bodde ihop och hade massa sjuka äventyr för oss. Det var roliga tider men ändå tragiska tider.. Tårarna är inte långt borta. Jag är så ARG på mig själv för att jag inte vågade ta kontakt med min vän som jag längtat efter att få träffa så jävla länge! Vad fan är det för fel på mig?? Jag är helt övertygad om att Gud svarade på min önskan och korsade våra vägar också tog jag inte chansen! Nu är jag arg, ledsen och besviken på mig själv för att jag är så jävla osäker och feg jämt.. Nånstans inom mig finns en röst som säger att kanske var jag/vi inte redo att ta kontakt med varandra än, men att vi ändå behövde se att vi mår bra båda två. För jag har en känsla av att han såg mig också. Trots att jag intalade mig själv att han inte gjorde det först.. Jag var bara så arg på mig själv att jag ville lägga hela ansvaret och skulden på mig själv.

Jag skrev ett brev till min pojkvän förut, jag nämnde ingenting om detta för vad ska jag skriva? Vi talar ofta om vår vän och hur mycket vi saknar honom. Han skulle tycka jag va dum i huvet som inte hejjade! Kanske inte men alltså... Där är mina rädslor igen! De styr mig så mycket mer än jag vill erkänna.

Som med min sponsor, jag börjar känna att vi har kommit varandra för nära.. Jag har svårt att släppa folk in på livet. När relationen börjar bli för nära och seriös så backar jag, då tycker jag att det är obehagligt. Jag har ett stort problem med detta. Jag lider av separationsångest därför att så många människor har svikit mig i mitt liv, därför har jag jättestora problem med att lita på folk idag.

Jag kanske ska ta upp det med min psykolog som jag ska träffa imorgon. Jag måste även ta upp ett gammalt problem som har återuppstått. Min rädsla för mitt ex... Jag har börjat drömma mardrömmar och fått svårt att somna på kvällen för minnena kommer tillbaka. Jag är paranoid igen och tror att han ser mig och följer efter mig. Inte ens när jag var i malmö kunde jag slappna av, ja menar seriöst?! Vafan är oddsen att han skulle va där samtidigt som mig?

Det är en helt orealistisk rädsla men ändå kan jag inte bli av med den...


Jag längtar tills mötet imorgonkväll. Jag behöver mina vänner i gemenskapen nu. Det kommer bli ett fint möte det vet jag, för jag vet några som ska ta tid! En far och son till och med. Fantastiskt! Bara tanken på NA gör att jag genast får lättare att andas.. Jag vet att det finns något som hjälper, och jag har så många jag kan ringa om jag behöver prata.


Fred och Kärlek

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards