Addictlife

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2011

Harm

Av anonym narkoman - 21 augusti 2011 21:13

Jag har en djup kontakt med min högre makt just nu känner jag. Jag är på rätt spår igen..


Mina vänner har åkt hem. När jag hade följt dem till bussen så kändes det ganska skönt om jag ska va ärlig. Jag behöver lite tid för mig själv också, jag har ju haft besök här hela helgen. Jag blev upphämtad av pappa också åkte vi ut till marknaden och gick en sväng. Det var kul att spendera lite tid bara han och jag, vi har så mycket gemensamt och gillar samma saker. Han köpte tre t-shirts åt mig som är skitsnygga sen skjussade han ner mig till möteslokalen. Jag gillar att vara där minst en timme innan mötet börjar för att landa lixom och surra lite med dom andra som kommer lite tidigare. Det är så jävla nice att ha egen nyckel till lokalen!

Det kom en kvinna dit som jag pundat ganska mycket med och det var skitjobbigt att se henne. Hon hade gått ner sig så oerhört mycket och dessutom var hon med barn. Jag kände hur harmen bara växte inom mig och jag pratade med min sponsor om det och hon sa att jag skulle be för henne.. Så jag bad för henne under mötet. Hon kände inte ens igen mig förens efter mötet och då gav hon mig en kram och sa att det var kul o se mig. Och då kunde jag helt ärligt säga till henne att det var skönt att se henne också, särskillt där på ett NAmöte. Nu känner jag bara kärlek för en medmänniska, en beroende som fortfarande lider men har en önskan att sluta använda. Och det känns så jävla bra! Mycket bättre än harm..


Jag fick förtroendet att leda andra halvan av mötet och det kändes faktiskt bra. Jag kände att det här vill jag göra fler gånger och det ska jag göra också!


Men jag pratade med min sponsor om en sak jag tänkt på.. Jag har inte arbetat med stegen på månader alltså och det har jag mått ganska dåligt över, men jag har kännt att jag inte haft ork att sätta mig ner och börja med det. Jag har så många bollar i luften i mitt tillfrisknande att jag har tappat stegen.. Jag har mötena, terapin, eftervården och återfallspreventionen och det är mycket nog som det är, plockar jag upp stegen är jag rädd att jag tappar nånting annat istället. Det känns som att jag alltid jonglerar med de saker jag behöver för att tillfriskna men jag tappat alltid en grej, och nu är det stegen.

Hon sa iallafall att jag borde fokusera på terapin och mina trauman just nu och ta tag i stegen senare när terapin är klar. Och det kändes mycket bättre, nu behöver jag inte ha så jävla dåligt samvete över det..



Jag köpte en "Bara för idag" idag på mötet också. Tycker det är så otroligt fina texter i den och det kan vara skönt att börja dagen med en dagens text. Jag hade väl egentligen inte råd men jaja.. Jag la ju pengarna på nått vettigt iallafall. Jag kan unna mig såna här grejjer nu för tiden för att jag inte röker eller knarkar. Då får man plötsligt massa pengar över!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards