Addictlife

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2011

Good enough

Av anonym narkoman - 22 augusti 2011 20:49

Det gick bättre än förväntat idag hos psykologen. Jag bad medans jag satt i väntrummet och ångesten var total. Jag kände bara att fan jag klarar det inte, men så fort jag kom in i rummet så började det kännas bättre. Jag kunde berätta vad som hände sista gången han misshandlade mig, även om jag inte gick in på detaljer. Det är två andra minnen som jag också har problem med men dom hade jag skrivit ner så han fick läsa dom istället. Han tyckte att jag hade gjort ett bra jobb och det kändes bra.


Idag på jobbet träffade jag min vän vars kille misshandlar henne, jag försöker att inte lägga mig i för mycket men jag VET ju hur det är! Jag vet vad hon måste göra men jag kan inte tvinga henne.. Jag vill inte va en av dom som bara tvingar på andra en massa råd de inte vill höra och sen slutar man umgås. Jag hade en sån vän när jag gick igenom samma sak och jag orkade inte ta åt mig av det hon sa så då slutade vi umgås. Men jag hade en annan vän som bara fanns där för mig istället för att hela tiden tala om för mig vad jag gjorde fel och henne fortsatte jag umgås med, det var lixom värt så mycket mer för mig då.

Så jag vill vara den som finns här för henne, men det är skitsvårt att inte lägga sig i! Jag måste tänka på mig själv också. Jag vill hjälpa men det får inte bli på bekostnad av mitt eget mående. Jag har ju en hel del att jobba med själv också..


Fred och kärlek

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards