Addictlife

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011

Förnekelse

Av anonym narkoman - 26 augusti 2011 08:32

Jag är kvar i känslorna jag hade igår. Dom hänger sig kvar.

Jag hittade min gamla blogg igår också, den jag hade när jag var tillsammans med mitt ex som misshandlade mig. Det var mycket blandade känslor jag fick när jag började läsa och såg alla bilder på mig från den tiden. Det är kul att se att jag såg fräsh ut på den tiden, jag var fin i håret och hade några piercingar i ansiktet. Men att läsa det jag skrev.. Vilken förnekelse jag levde i.. Jag trodde på fullaste allvar att jag hade VARIT beroende men att jag inte var det längre, trots att jag drack flera gånger i veckan och tog sub så ofta jag kunde. Nånstanns på vägen har jag lixom glömt bort hur mycket jag egentligen drack..

Jag tror jag fortfarande lever i nån slags förnekelse kring alkoholen. Mitt beroende började med alkoholen när jag var 14 år. Men sen har jag mer fokuserat på att jag började knarka och att det var det som var mitt problem. Så är det inte. Jag drack väldigt mycket ända tills för nåt år sedan då jag körde ner mig totalt i tjacket. Och när jag väl drack sedan emellanåt så vart det sånna jävla mängder för att döva smärtan.

Alltså nu kom jag precis på mig själv med att sitta och ljuga för mig själv igen. Jag drack ju för fan cider varje morgon för att skölja ner benzon. Vad är det för fel på mig? Varför har jag så svårt att acceptera att jag är alkoholist och narkoman? Jag är hellre knarkare än alkoholist. Och det värsta är att jag känner att jag har fördommar mot alkoholister ibland! Va i helvete lixom? Jag är ju en själv! Men jag har insett det om mig själv, jag dömmer alltid andra för brister jag själv har... Patetiskt va?


Nä det här måste jag ta upp på mötet ikväll. Jag behöver mina bröders och systrars goda råd känner jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards