Addictlife

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2011

Service

Av anonym narkoman - 28 augusti 2011 21:46

Idag har det varit en låång dag. Jobbade först 9.30-13.30 sen hem och käka middag, hämta gitarren och ner till lokalen där vi har möten. Jag lyckades ju göra bort mig också, låste upp dörren också satt dom där mitt i ett GA möte (Gamblers Anonymous) fyfan vad pinsamt. Jag bad om ursäkt och skämdes som faan..

Men sen började det trilla in lite bekant folk, bland annat en mycket vänlig själ som strängade om gitarren åt mig så nu kan jag spela på den, äntligen! Klockan 16 började arbetsmötet och jag fick vara ordförande för första gången! Det gick bra faktiskt. Det är så satans kul att göra service! Vem kunde tro det? Jag har ju alltid varit för lat för att göra nånting för någon/några andra. Men det känns hur bra som helst. Just nu väntar jag på att få bli godkänd att gå in på en kvinnoanstalt och hålla NAmöten. Jag sökte för ett par månader sedan men blev inte godkänd för att jag är för nyligen dömd för narkotikabrott. Dom sa att jag skulle återkomma till hösten och det är ju snart dessutom behövs det fler kvinnor som kan göra den servicen, och jag vill ju! Så min sponsor (även GSR i gruppen) skulle ringa dit igen och lägga in ett gott ord för mig. Jag sköter mig ju och går på alla 3 möten i veckan, har varit drogfri i över 6 månader etc. Vem som helst kan intyga att jag är pålitlig och ansvarsfull när det gäller mitt tillfrisknande och servicen. Och annars också för den delen.

Jag får så mycket komplimanger om mitt starka tillfrisknande så jag måste ju bara ta tillfället i akt och skryta lite.. Jag är faktiskt jättestolt över mig själv!

Jaa tacksamheten är enorm. NA gav mig livet som jag aldrig vågade drömma om, jag vill göra allt jag kan för att ge tillbaka och sprida budskapet vidare till de beroende som fortfarande lider!


Tack.

 
 
Anne

Anne

29 augusti 2011 17:10

Du ÄR grym Angelica! Så jävla störtskönt att det går så jävla bra!

Btw svarade jag på din kommentar genom en knapp som heter svara på min blogg men det ser juh inte du om du inte går dit igen så jag postar samma svar här..

Jag visste inte att du hade kvar din blogg Angelica. Du kanske till och med skaffat en ny, kommer inte ihåg adressen till din förra.
Niclas köpte mitt domän för 9kr hos Loopia när dom hade någon rea. Sen kommer det kanske kosta mej 200kr om år eller så. Vi har den liggandes på en egen server som står i en av våra garderober så det gör det oxå lite billigare men jag tror inte det är dyrt hos webhotell som tex one.com som jag hört mycket bra om.
Priset beror lite på vilket domän man vill ha. Angelica.se kan juh vara upptaget eller väldigt populärt så att priset går upp. Typ.
Bloggverktyget jag använder är WordPress och sen har jag köpt detta theme för ca 200kr och sen har jag slipat på det för att få det att se ut som det gör.
Puss och Kram!

http://www.annes.nu

 
Anne

Anne

29 augusti 2011 17:13

Ooops. Kom på att den tidigare kommentaren innehåller ditt namn. Förnamnet dock men det kanske va olämpligt. Isåfall sry.

http://www.annes.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards