Addictlife

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2011

I love my life I love this record and...

Av anonym narkoman - 31 augusti 2011 22:22

Jahaja, jag kom precis på att jag inte bloggat idag, Så kan vi inte ha det!

Jag har haft en fantastisk dag! Jobbat har jag gjort, sedan for jag till mitt föräldrahem och åt middag med brorsan och farsan, sen for jag och framkalla lite bilder och sedan raka vägen på NAmöte. Jag har börjat hålla möten nu och det är jättekul, jag har onsdagar och då är det öppna möten men inga besökare idag. Fast jag går ju på alla tre möten i veckan och jag är alltid där minst en timme innan så det är nästan alltid jag som öppnar. Det känns så jävla bra att göra service! I love it!

Dagens text i Bara för idag var väldigt fin tycker jag, jag glömde bort att läsa den imorrse så jag läste den på mötet. Det handlar om tacksamhet idag och tacksamhet är något som är väldigt stort och viktigt i mitt liv. Jag är tacksam varje dag för det livet jag lever idag. Även om jag har en dålig dag så finner jag alltid anledningar att vara tacksam, för det är aldrig värre än det var då jag var aktiv.

Glömmer jag bort vart jag kommer ifrån och tappar tacksamheten så är jag körd, då är jag ute på banan igen ganska snabbt.

Jag håller på och fyller ett fotoalbum med bilder från när jag var aktiv och bilder jag tagit nu sen jag blev drogfri. Det är fint att kunna bläddra i den och se vart jag har kommit ifrån och vilken otrolig resa jag har gjort. Det finns även bilder på människor som inte längre finns i mitt liv av olika anledningar, bland annat är en av dom död, och det är fint att titta på dem ibland. Jag vill inte glömma mitt förflutna, jag vill lära av det och sprida budskapet vidare till andra som har oturen att drabbas av denna hemska sjukdom.


Bara för idag: Tillfrisknandet har gett mig frihet. Jag ska hälsa dagen med hopp, tacksam för vad som helst är möjligt idag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards